自らのレーベルも主宰する、京都のレコード/CDショップ、パララックス・レコード。同時代ギャラリーやカフェ・アンデパンダンなどが入居する1928ビルの地下にあるOwns their own music label as well, Parallax Records is a record/CD shop located underground of 1928 Building where Dojidai Gallery and CafeIndependants
「ギャラリー・モーネンスコンピス」は、京都の二条城の隣にある「モーネ工房」と併設されているギャラリー。The Galleri Manens Kompis is a gallery at Maane Verkstad located next to Nijo Castle in Kyoto. Opened in 2000, Maane Verkstad is a graphic design studio
「ANEWAL Gallery(アニュアル・ギャラリー)」は元錦糸問屋だった築120年の京町家を自らで設計・改修を行い、母屋の一階をギャラリーとして開放したもの。ANEWAL Gallery is opened as a gallery that was formally a 120-year-old yarn warehouse which was then renovated by themselves to re-examine the possibilities of fields
本格的な庭園としては処女作でありながら、自他ともに認める重森三玲の代表作であり、日本庭園の歴史や技巧を研究しながらも永遠のモダンを追い求めた彼の原点である。Created in 1939, the Hojo garden in Tohuku-ji Temple is Mirei Shigemori’s representative garden work in which he has pursue the everlasting modern.
東福寺本坊より洗玉澗に架かる紅葉の名所・木造橋廊「偃月橋」を渡ったところにある龍吟庵。室町時代初期に建造された現存最古の方丈建築で方丈は国宝文化財。Built in 1291, the Ryogin-an is the oldest Hojo architecture (Hojo is a national treasure) built in the beginning of Muromachi Era.
重森三玲が京都で暮らすようになって十数年後、吉田神社の旧社家あったものを譲り受け、茶室などを建て増しした旧重森邸。主な建築は江戸期中期の建物で、Mirei Shigemori (1896-1975) is a Showa’s representative garden artist as well as a garden history researcher who has advocated avant-garde ikebana.
「flowing KARASUMA(フローイング・カラスマ)」は、「五感空間」を提供することを目的に京都の新しい顔、烏丸通りに誕生した複合施設。The flowing KARASUMA is a new face complex in Kyoto, that opened at Karasuma Dori to provide “5 senses space”. The building was constracted in Taisho era and was formally used as a bank designed by Kingo Tatsuno
遊子庵は京都の町衆文化の香り高い、中京室町に残る築130年の町家を利用した「遊プロジェクト京都」が運営する協働スペース。Yushian is the special space of yu-project-kyoto. This house is in Nakagyou direction and it was build in 130 years ago